Boer en Zuivel

Geschatte leestijd: < 1 minuut


https://bbz.boerderijzuivel.nl/wpd/honderd-jaar-ambacht-met-een-moderne-aanpak/

Bourgondische Belg verleid tot toer door Cheese Valley

Bourgondische Belgen die in de rij staan voor een bezoek aan een kaasmakerij in het Groene Hart? Dat is wel de bedoeling van een nieuwe campagne die dit voorjaar in Vlaanderen gaat lopen. Cheese Valley is één van de grote trekkers in deze campagne en moet ervoor zorgen dat toeristen verleid worden om Nederlandse kaasmakers te bezoeken.

Cheese Valley, een gebied dat bekend staat om het ambacht van kaas maken, wordt in Vlaanderen nadrukkelijk onder de aandacht gebracht. Daardoor staan Woerden, Bodegraven-Reeuwijk, Krimpenerwaard en Gouda in het spotlicht in de campagne ‘Culinair Nederland’ van de Belgische variant van de prestigieuze restaurantgids Gault & Millau 2021. Het doel: de Vlaming de ‘onontdekte haute cuisine’ van Nederland en Cheese Valley laten zien.

De regio in beeld

Voor de campagne is ook een video gemaakt waarin Frank Streefland van De Nieuwe Polderkeuken in Stolwijk de Belgische sterrenkok Michaël Vrijmoed (twee Michelinsterren) de regio laat zien en voor hem kookt met lokale producten. “Zeer lekker, ik ga hier vaker komen”, zegt de Gentenaar. Bekijk de video:

De campagne start dit voorjaar.

Delen

Heeft dit artikel je geholpen?

Gerelateerd

Noteringen april 2024

De noteringscommissie is op 5 april weer bijeengeweest voor overleg over de notering. Lees hier de noteringen voor april. […]
Geschatte leestijd: 2 minuten

Cum Laude Awards 2024

Alle winnaars van een platina medaille worden een voor een op het podium geroepen. Bekijk alle winnaars van de Cum Laude Awards hier. […]
Geschatte leestijd: 4 minuten

Ferry Wijsman: “Groente is superdivers!”

Ferry Wijsman verzorgde het sponsordiner. Kaas van de boerderij en boerderijzuivel speelt een grote rol in zijn bestaan als chef-kok. […]
Geschatte leestijd: 2 minuten