Boer en Zuivel

Geschatte leestijd: 3 minuten


Tips_Instagram_boerenzuivel

Tips voor een succesvolle Instagrampagina

Dat social media zoals Facebook, Instagram en YouTube super belangrijk zijn voor de verkoop van jouw op de boerderij gemaakte kaas en zuivel, vooral als je die aan huis verkoopt, hoeven we je anno 2021 niet meer uit te
leggen. Maar hoe pak je het precies aan? Wij geven tips!

Na de facebooktips in de vorige editie, zoomen we deze editie in op Instagram. In de volgende editie van Boer en Zuivel komt YouTube aan bod.

Tip 1 Zorg dat je een bedrijfsaccount hebt

Heb je al een bedrijfsaccount op Instagram? Heel goed! Heb je nog een persoonlijk account? Zet dit dan via de instellingen om in een bedrijfsaccount. Wat de voordelen hiervan zijn? Je krijgt een contactknop
waarmee klanten je direct kunnen mailen of bellen, je kunt statistieken inzien, berichten inplannen via de zogenoemde Creator Studio en gebruikmaken van Instagramadvertenties.

Tip 2 Maak je profiel zo compleet mogelijk

Voeg een mooie profielfoto toe, voeg je website toe en schrijf in je biografie op wat jullie precies doen, waar jullie boerderij – (winkel) zit en wat de openingstijden zijn. Op Instagram kun je dit heel overzichtelijk doen
met emoji-bullets. Zo zien geïnteresseerden direct met wat voor bedrijf ze te maken hebben en waar ze jullie kunnen vinden.

Tip 3 Deel inspirerende content

Weet je niet wat je op Instagram moet posten? Denk dan aan mooie productfoto’s, een leuke video van de koeien, foto’s van hoe jullie kaas maken, foto’s van de boerderij, maar haak ook in op actualiteiten, zoals de
zomervakantie, Vaderdag, Sinterklaas of Internationale Dag van de Boerin. Schrijf ook bij elke post een (korte) omschrijving om volgers te laten weten waar ze naar kijken. En vergeet de #hashtags niet, zoals #kaas, #gemaaktopdeboerij #boerderijzuivel, #instafood, etc. Als Instagramgebruikers daar op zoeken óf die hashtag volgen – want dat is ook mogelijk op Instagram – zien ze jouw posts voorbij komen.

Tip 4 Zet ook Instagram stories in

Met Instagram Stories kun je (veel) foto’s en video’s uploaden die 24 uur op jouw Instagram Story blijven staan. Je kunt hier heel ook eenvoudig tekst, gifjes, vragen en polls aan toevoegen. Leuk om hierin te delen zijn achter de schermen-video’s, een quiz met vragen over jullie producten of een ‘vragen-sticker’ waarbij volgers hun vraag kunnen insturen. En krijg je vervolgens een reactie? Reageer daar dan ook op. Op die manier krijg je steeds meer betrokkenheid bij jouw pagina. Daarnaast kun je in je Story ook laten weten dat je een nieuwe post op je Instagram timeline hebt gezet of actuele nieuwtjes delen, zoals acties en gewijzigde openingstijden tijdens feestdagen.

Tip 5 Zet Instagram-advertenties in voor meer volgers

Wil jij meer mensen bereiken of meer volgers krijgen? Dan kan het verstandig zijn om Instagram-advertenties in te zetten. Hiermee boost je een bericht of advertentie onder een zelfgekozen doelgroep, bij voorbeeld iedereen in jouw regio tussen de 30 en 40 jaar. Dit kan al voor een paar euro en zorgt vaak voor meer volgers op je pagina. Vind je het lastig om dit zelf te regelen? Schakel dan een communicatiebureau in.

Instagram_tips_boerenzuivel

Successen uit de praktijk

Hoeve Waterrijk deelt leuke foto’s, feitjes en filmpjes.

Kaasboerderij Van Dieijen is ook actief op Insta Stories (deze kun je terugkijken in opgeslagen verhalen).

En ook het Insta-account van Boerderijzuivel voor consumenten is een aanrader om te volgen.

Delen

Heeft dit artikel je geholpen?

Gerelateerd

Noteringen april 2024

De noteringscommissie is op 5 april weer bijeengeweest voor overleg over de notering. Lees hier de noteringen voor april. […]
Geschatte leestijd: 2 minuten

Cum Laude Awards 2024

Alle winnaars van een platina medaille worden een voor een op het podium geroepen. Bekijk alle winnaars van de Cum Laude Awards hier. […]
Geschatte leestijd: 4 minuten

Ferry Wijsman: “Groente is superdivers!”

Ferry Wijsman verzorgde het sponsordiner. Kaas van de boerderij en boerderijzuivel speelt een grote rol in zijn bestaan als chef-kok. […]
Geschatte leestijd: 2 minuten