Boer en Zuivel

Geschatte leestijd: 3 minuten


Tips_Facebook_boerenzuivel

Tips voor een succesvolle Facebookpagina

Dat social media zoals Facebook, Instagram en YouTube super belangrijk zijn voor de verkoop van jouw op de boerderij gemaakte kaas en zuivel, vooral als je die aan huis verkoopt, hoeven we je anno 2021 niet meer uit te leggen. Maar hoe pak je het precies aan? Wij geven tips! In deze editie zoomen we in op Facebook, in de volgende twee edities van Boer en Zuivel komen Instagram en YouTube aan bod.

Tip 1 Maak je profiel zo compleet mogelijk

Voeg een mooie profiel- en headerfoto toe, vul je adresgegevens in, voeg je website toe en schrijf een korte samenvatting van wat jullie precies doen. Zo zien bezoekers direct met wat voor bedrijf ze te maken hebben en waar jullie zitten.

Tip 2 Deel inspirerende content

Weet je niet wat je op je facebookpagina moet posten? Denk dan aan mooie productfoto’s, een leuke video van de koeien, foto’s van hoe jullie kaas maken, foto’s van de boerderij, maar haak ook in op actualiteiten, zoals Pasen, een hittegolf of Werelddag van de Boerderijdieren. En wordt jouw boerderij(product) bijvoorbeeld een keer genoemd in een online artikel? Of zie je een ander interessant artikel over boerderijzuivel? Deel dat dan ook gerust op je facebookpagina!

Tip 3 Schrijf bij elke post een tekst

Schrijf bij elke post een (korte) tekst om volgers te laten weten waar ze naar kijken. En minstens zo belangrijk: plaats een aantal relevante #hashtags onderaan je bericht, zoals #kaas #gemaaktopdeboerij #boerderijzuivel, etc. Als facebookgebruikers daar op zoeken, zien ze jouw bericht ook voorbijkomen.

Tip 4 Zorg voor interactie met je volgers

Deel niet alleen leuke en interessante informatie over jouw boerderij en je producten, maar stel ook vragen. Zo zorg je voor interactie met je volgers. De vraag hoeft niet moeilijk te zijn, maar moet wel met jouw bedrijf te maken hebben. Vraag volgers bijvoorbeeld een foto te maken, een zin af te maken, hun vrienden te taggen of laat ze ergens over meebeslissen. En krijg je vervolgens een reactie? Reageer daar dan ook op. Dat mag uitgebreid, maar kan ook al met een simpele like. Laat in ieder geval zien dat je de reactie hebt gezien. Op die manier krijg je steeds meer betrokkenheid.

Tip 5 Post regelmatig

Niets komt suffer over dan een facebookpagina waarop de laatste post een jaar geleden is geplaatst. Het lijkt dan alsof je bedrijf niet meer actief is. Plaats daarom minimaal één post per week. Maar ga ook niet zitten spammen, dit kan averechts werken en ervoor zorgen dat volgers je ontvolgen. Bedenk dus goed waar jouw volgers behoefte aan hebben en speel daar op in.

Tip 6 Zet Facebook advertising in voor meer volger

Wil jij meer mensen bereiken? Dan kan het verstandig zijn om facebook advertising in te zetten. Hiermee boost je een bericht of advertentie onder een zelfgekozen doelgroep, bijvoorbeeld iedereen in jouw regio tussen de 40 en 60 jaar. Dit kan al voor een paar euro en zorgt vaak voor meer volgers op je pagina. Vind je het lastig om dit zelf te regelen? Schakel dan een communicatiebureau in.

Wist je dat…

…Facebook het populairste socialmediakanaal is onder 40-plussers?


Successen uit de praktijk

Theo Dekker, voorzitter van de BBZ, heeft veel succes met zijn authentieke berichten en video’s over kaas en geitjes op Facebook.

En ook Boerderijzuivel timmert aardig aan de weg.

De Lange Hoeve uit Genderen deelt ook leuke content.

Tip_facebook_boerenzuivel

Delen

Heeft dit artikel je geholpen?

Gerelateerd

Noteringen april 2024

De noteringscommissie is op 5 april weer bijeengeweest voor overleg over de notering. Lees hier de noteringen voor april. […]
Geschatte leestijd: 2 minuten

Cum Laude Awards 2024

Alle winnaars van een platina medaille worden een voor een op het podium geroepen. Bekijk alle winnaars van de Cum Laude Awards hier. […]
Geschatte leestijd: 4 minuten

Ferry Wijsman: “Groente is superdivers!”

Ferry Wijsman verzorgde het sponsordiner. Kaas van de boerderij en boerderijzuivel speelt een grote rol in zijn bestaan als chef-kok. […]
Geschatte leestijd: 2 minuten