Boer en Zuivel

Geschatte leestijd: < 1 minuut


Promotie-van-streekproducten-op-Grüne-Woche-in-Berlijn

Promotie van streekproducten op Grüne Woche in Berlijn

In de stand ‘Taste the Dutch Masters’ op de Grüne Woche van 17 tot en met 26 januari in Berlijn worden Nederlandse streekproducten gepromoot, waaronder diverse kazen.

In totaal worden zo’n dertig ‘Dutch Masters’ en hun streekproducten gepresenteerd, onder wie Frank Captein met Boeren-Goudse Oplegkaas, Ellen Heemskerk met Boeren-Leidse kaas, Bert Kots met geitenkaas en droge geitenworst, Ard van Wees met Boeren meshanger kruidenkazen, Christine Köning met zachte witflorakaas, Andra Westerhoff met mozzarella en affumicata en Champ Bouwman namens Cheese Valley met Boerenkaas. Maar ook onder anderen Johan Leenders met zijn Oranjehoen, René van der Veer met brood van erfgoedgranen, Michel Brans met bitterballen met oesterzwam en Martijn Eggens met Dubbel Drents bier.

De ‘Dutch Masters’ zijn producenten van streekproducten die kennis van culinaire historie combineren met hart voor het landschap én een uitmuntende smaak, meldt Slow Food, een van de initiatiefnemers van ‘Taste the Dutch Masters’. De andere initiatiefnemers zijn het ministerie van LNV, de Nederlandse provincies en NBTC Holland Marketing.

Foto: Messe Berlin GmbH

Delen

Heeft dit artikel je geholpen?

Gerelateerd

Noteringen augustus

De noteringscommissie is op 1 augustus weer bij elkaar geweest voor overleg over de noteringen. Bekijk hier de noteringen van augustus. […]
Geschatte leestijd: 2 minuten

De BBZ groeit! – Juli 2025

De BBZ groeit! Drie nieuwe leden vertellen waarom ze lid van de BBZ zijn geworden. Lees hier hun verhalen en zegt het voort. […]
Geschatte leestijd: 3 minuten

Meer toezicht op merken dankzij webshop

BBZ lanceert een webshop. Vanaf nu kunnen de boerenkaasmerken en het keurmerk Kaas van de Boerderij uitsluitend via de webshop worden besteld. […]
Geschatte leestijd: 2 minuten