Boer en Zuivel

Geschatte leestijd: < 1 minuut


Salon-du-Fromage-trekt-meer-bezoekers-en-standhouders

Salon du Fromage trekt meer bezoekers en standhouders

De Salon du Fromage in Parijs trok in februari 11 procent meer bezoekers (8.486) dan in 2018. Zij kwamen af op een recordaantal standhouders (281), van wie 43 procent voor het eerst op de internationale vakbeurs voor kaas en zuivel stond. Met deze aantallen is een nieuwe mijlpaal bereikt, aldus de organisatie van de beurs.

De zestiende editie van de Salon du Fromage vond plaats van 23 tot en met 26 februari, nog voordat evenementen werden afgelast vanwege het coronavirus. De vakbeurs werd geopend door de Franse minister van landbouw, Didier Guillaume, en de Spaanse ambassadeur in Frankrijk; Spanje was het gastland en kwam met 46 standhouders naar de beurs.

21 procent bezoekers van buiten Frankrijk

Van de exposanten kwam 42 procent van buiten Frankrijk, het hoogste percentage sinds de tentoonstelling voor het eerst plaatsvond. Veertien landen waren vertegenwoordigd: Spanje, Verenigd Koninkrijk, Estland, Portugal, Zwitserland, Duitsland, België, Ierland, Italië, Nederland, Frankrijk, Bulgarije, Griekenland en de Verenigde Staten. De Nederlandse standhouders waren: Treur Kaas, Kaaslust, Kaashandel Remijn, L’amuse en CSK.
Van de bezoekers kwam 21 procent van buiten Frankrijk. Zij kwamen uit 56 verschillende landen. Nederland hoorde bij de tien meest vertegenwoordigde landen, samen met onder andere België, Duitsland, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Canada, de VS en Japan.

In 2022 vindt er weer een Salon du Fromage plaats in Parijs.

Delen

Heeft dit artikel je geholpen?

Gerelateerd

Noteringen augustus

De noteringscommissie is op 1 augustus weer bij elkaar geweest voor overleg over de noteringen. Bekijk hier de noteringen van augustus. […]
Geschatte leestijd: 2 minuten

De BBZ groeit! – Juli 2025

De BBZ groeit! Drie nieuwe leden vertellen waarom ze lid van de BBZ zijn geworden. Lees hier hun verhalen en zegt het voort. […]
Geschatte leestijd: 3 minuten

Meer toezicht op merken dankzij webshop

BBZ lanceert een webshop. Vanaf nu kunnen de boerenkaasmerken en het keurmerk Kaas van de Boerderij uitsluitend via de webshop worden besteld. […]
Geschatte leestijd: 2 minuten