Boer en Zuivel

Geschatte leestijd: 2 minuten


Meer_toezicht_merken_dankzij_webshop_BoerenZuivel

Meer toezicht op merken dankzij webshop

In juli lanceert de BBZ een eigen webshop voor het bestellen van merken. Daarmee komt er een einde aan de bestelroute via Het Kaasmerk in Leiden. Vanaf nu kunnen de boerenkaasmerken en het keurmerk Kaas van de Boerderij uitsluitend via de webshop worden besteld.

De webshop is te vinden op boerderijzuivel.nl. Kaasmakers kunnen daar een account aanmaken en hun bestelling plaatsen. “Deze stap geeft ons duidelijkheid over waar onze merken terechtkomen”, zegt Marije van der Poel, als bestuurslid verantwoordelijk voor alles wat met promotie te maken heeft. “Zo houden we beter toezicht of de merken correct worden gebruikt en ook daadwerkelijk op de juiste kazen terechtkomen. Wij moeten kunnen laten zien waar bijvoorbeeld onze boerenkaasmerken gebleven zijn.”

Prijsvoordeel

Het gaat om de kaasmerken voor boerenkaas en voor Kaas van de Boerderij. Boerenkaas is een gegarandeerd traditionele specialiteit (GTS-product) en mag door iedereen gemaakt worden, ook door niet-leden van de BBZ, mits het op de juiste wijze gemaakt is. “Leden van de BBZ komen in aanmerking voor een prijsvoordeel ten opzichte van niet-leden. Voor het keurmerk Kaas van de Boerderij geldt dat alleen leden met een ondertekend Kaasvandeboerderij-document dit merk mogen gebruiken. Dit wordt bij het bestellen gecontroleerd.”

Belangrijke stap

De fysieke verzending van de merken blijft in handen van Het Kaasmerk, maar de bestelroute verloopt nu via de BBZ. “Het toezicht op de merknummers was er de afgelopen jaren te weinig. Met deze nieuwe aanpak verbeteren we dat”, aldus Marije. De lancering van de webshop ziet ze dan ook als een grote, belangrijke stap. “De plannen liggen er al langer, maar nu is de tijd rijp. In de toekomst willen we het aanbod in de webshop uitbreiden met onder meer promotiematerialen zoals posters en vlaggen. Maar we beginnen met de merken. Dat is een mooie eerste stap.”.

Klik hier naar de webshop.

Delen

Heeft dit artikel je geholpen?

Gerelateerd

De BBZ groeit!

De BBZ groeit! Drie nieuwe leden vertellen waarom ze lid van de BBZ zijn geworden. Lees hier hun verhalen en zegt het voort. […]
Geschatte leestijd: 3 minuten

Een kaasmoment op Schiphol

Stoom uit mijn oren na een belachelijk overzicht van een pr-bureau. Toen de woede zakte, dacht ik terug aan een kaasmoment op Schiphol. […]
Geschatte leestijd: 2 minuten

Paradekaasje: Frisse karnemelk met een smaakje

Deze keer geen kaasje, maar een paradedrankje. Een frisse karnemelk met een smaakje. Zuivelboerderij Borkeldzuivel is er maar wat trots op. […]
Geschatte leestijd: < 1 minuut