Boer en Zuivel

Geschatte leestijd: < 1 minuut


https://bbz.boerderijzuivel.nl/wpd/honderd-jaar-ambacht-met-een-moderne-aanpak/

Bourgondische Belg verleid tot toer door Cheese Valley

Bourgondische Belgen die in de rij staan voor een bezoek aan een kaasmakerij in het Groene Hart? Dat is wel de bedoeling van een nieuwe campagne die dit voorjaar in Vlaanderen gaat lopen. Cheese Valley is één van de grote trekkers in deze campagne en moet ervoor zorgen dat toeristen verleid worden om Nederlandse kaasmakers te bezoeken.

Cheese Valley, een gebied dat bekend staat om het ambacht van kaas maken, wordt in Vlaanderen nadrukkelijk onder de aandacht gebracht. Daardoor staan Woerden, Bodegraven-Reeuwijk, Krimpenerwaard en Gouda in het spotlicht in de campagne ‘Culinair Nederland’ van de Belgische variant van de prestigieuze restaurantgids Gault & Millau 2021. Het doel: de Vlaming de ‘onontdekte haute cuisine’ van Nederland en Cheese Valley laten zien.

De regio in beeld

Voor de campagne is ook een video gemaakt waarin Frank Streefland van De Nieuwe Polderkeuken in Stolwijk de Belgische sterrenkok Michaël Vrijmoed (twee Michelinsterren) de regio laat zien en voor hem kookt met lokale producten. “Zeer lekker, ik ga hier vaker komen”, zegt de Gentenaar. Bekijk de video:

De campagne start dit voorjaar.

Delen

Heeft dit artikel je geholpen?

Gerelateerd

Noteringen augustus

De noteringscommissie is op 1 augustus weer bij elkaar geweest voor overleg over de noteringen. Bekijk hier de noteringen van augustus. […]
Geschatte leestijd: 2 minuten

De BBZ groeit! – Juli 2025

De BBZ groeit! Drie nieuwe leden vertellen waarom ze lid van de BBZ zijn geworden. Lees hier hun verhalen en zegt het voort. […]
Geschatte leestijd: 3 minuten

Meer toezicht op merken dankzij webshop

BBZ lanceert een webshop. Vanaf nu kunnen de boerenkaasmerken en het keurmerk Kaas van de Boerderij uitsluitend via de webshop worden besteld. […]
Geschatte leestijd: 2 minuten